Doorlopende groep 108-vorm

Overzicht lesgegevens doorlopende 108-groep

  • Inhoud: Wekelijks trainen met de Tai Chi 108-vorm, Mindfulness, Qigong
  • Vereist: Passieve beheersing van de 108-vorm (kunnen volgen)
  • Data: Doorlopend
  • Dag en tijd: Maandag 18.00 - 19.15 (open vanaf 17.45, thee)
  • Locatie: Yogastudio van Yoga Roline (Willem van Outhoornstraat 48B)
  • Lestarieven:
    • €18,50 losse les
    • €80 voor 5 lessen (€16 per les), 6 weken geldig*
    • €135 voor 10 lessen (€13,50 per les), 12 weken geldig*
    • *ook in de ontspanningsgroep
  • Betaling: Bij de les contant of vooraf op IBAN NL02 TRIO 0198 3813 95 tnv Matthijs Winnubst, Den Haag
  • Inschrijven: Bij de docent, Matthijs Winnubst
    06-44742528 | matthijs@matthijswinnubst.nl

Lesvoorwaarden voor groepsles

Lesinhoud en -opbouw

Om rustig aan te kunnen komen, om te kleden en te acclimatiseren, is vanaf een kwartier voor aanvang de ruimte open. Thee staat klaar.

De les is zo opgebouwd dat je in het begin van elke les vooral met je aandacht bij jezelf bent, om een (vaak drukke) dag achter je te kunnen laten, om contact met je lichaam te maken en rust in jezelf te creëren. Het actievere tweede deel van de les zorgt ervoor dat je weer fris wordt, naar buiten gericht, klaar voor de avond.

meebewegen als een rietpluimDe les begint met een korte Mindfulness-oefening (±10 minuten meditatie): ontspannen staan en rustig met je aandacht naar binnen gaan. Onder mijn begeleiding observeer je de ene keer je stand en je voeten, een andere keer je adem, je aanwezigheid in de ruimte, dan weer eens je gedachten, je emoties, enzovoorts. Alleen al deze stille aandacht voor jezelf is heel heilzaam.

In het tweede deel van de les werken we met de 8 inmiddels bekende Qigong-oefeningen om vanuit de lichamelijke beweging weer actief te worden. Terwijl de stilte van de mindfulness nog doorwerkt, voer je eenvoudige bewegingen uit, waarmee je levensenergie weer op een gezonde manier gaat stromen (±20 min).

Hierna zijn we toe aan de Tai Chi 108-vorm (±45 min). Je gaat je steeds meer verdiepen in lichaamshouding, voetenstand, ademhaling, een gezonken onderrug, een ontspannen bovenlichaam, enzovoorts.

Tijdens de lessen wordt aandacht gegeven aan de achtergrond en toepassing van Tai Chi om het geleerde in een breder kader te plaatsen. Zowel de meditatieve aspecten als de oorsprong als zelfverdedigingstechniek krijgen daarbij aandacht.

Terug naar het complete lesaanbod.